Zalety nordic walking

 

Nordic Walking oznacza podbiegunowy (nordycki) spacer. Połączenie chodu z narciarstwem to doskonałe ćwiczenie fizyczne i świetny sposób na stres.

Nordic Walking z racji tego, że jest uprawiany na łonie natury pozwala nam się zrelaksować a oddychanie świeżym powietrzem i wykonywanie płynnych rytmicznych ruchów przynosi harmonię.
Zaletą Nordic Walking jest to, że każdy ustala własną intensywność ćwiczeń. Wystarczy znaleźć swój wewnętrzny rytm.
W trakcie godzinnego marszu z kijkami spalamy około 400 kalorii a aż 90% mięśni jest aktywnych! (tradycyjny marsz to spalanie ok. 280 kalorii). Nordic Walking poprawia kondycję, wzmacnia mięśnie kręgosłupa i nóg jednocześnie odprężając mięśnie szyi i ramion. Co ważne, nie obciąża przy tym ani stawów ani kolan.
To doskonała aktywność dla wszystkich, którzy mają problemy z sercem. Podczas marszu serce bije o 13% szybciej. Mięsień sercowy pompuje więcej krwi do obiegu dzięki temu zmniejsza się ryzyko zawału.

Nie ma znaczenia czy jest się młodym czy starszym, zawodowcem czy początkującym. Każdy, kto tylko chciał by poprawić swoją kondycję albo się zrelaksować powinien wypróbować marszu z kijkami. Nordic Walking można uprawiać praktycznie wszędzie mieście, w lesie, w górach czy nad morzem.

Lista aspektów zdrowotnych i korzyści z uprawiania Nordic Walking jest bardzo długa. Poniżej najważniejsze z nich:
-może być uprawiany wszędzie niezależnie od pory dnia i roku
-dla każdej grupy wiekowej
-nieskomplikowany i szybki do nauczenia
-jest prostą formą rehabilitacji
-jest optymalnym kardiotreningiem do redukcji masy ciała
-odciąża cały aparat ruchowy do 30%
-redukuje obciążenie stawu skokowego, kolanowego, biodrowego i kręgosłupa, co jest szczególnie ważne dla osób -otyłych, po operacjach lub ze zwyrodnieniami
-koryguje postawę
-poprawia sprawność układu krążenia
-odpręża poprawia stabilność na nierównych i śliskich powierzchniach
-wydatek energetyczny wzrasta średnio o 20%
-wzmacnia system immunologiczny
-obniża cholesterol
-podczas treningu tętno wzrasta o ok. 5 – 17 uderzeń na minutę (jest wyższe o ok. 13% niż przy tradycyjnym chodzie)
-kijki dają poczucie bezpieczeństwa i pozwalają na efektywny, dynamiczny trening w górach, na śniegu oraz na oblodzonych nawierzchniach.
-Systematyczne chodzenie z kijkami to zdecydowana poprawa ogólnej kondycji organizmu, gdyż jest to umiarkowany ruch zalecany przez każdego lekarza. Taki ruch zalecany jest w profilaktyce wielu schorzeń: osteoporozie, chorobach układu krążenia, nadwadze czy ogólnie w braku odporności.

 

źródło: www.nordicsport.pl

 

 


Inne wpisy z danej kategorii: Ciekawostki

RSSKomentarze (0)

Trackback URL