Opłata pobierana przez biuro

Wielu turystów, którzy wykupili wczasy w biurach podróży podejrzewa, że te wykorzystują wzrost cen paliw, aby zarobić dodatkowe pieniądze. Zwłaszcza gdy opłata pobierana przez biuro, którym wyjeżdżamy jest dwukrotnie wyższa niż w innych, korzystających z usług tego samego przewoźnika lotniczego.

Klient, od którego zażądano dodatkowych opłat ma prawo zapoznać się z dokumentacją finansową prowadzoną przez biuro podróży. Jeśli mimo tego będzie miał wątpliwości, może się zgłosić bezpośrednio do przewoźnika.

Cenę imprezy według art. 17 ustawy o usługach turystycznych biuro ma prawo podnieść z powodu zmiany cen kosztów transportu, niekorzystnych dla organizatora zmian kursu walut lub podwyżki opłat urzędowych i podatków. Umowa z klientem musi jednak zawierać punkt o możliwości podwyższenia opłat, a jej samej biuro może żądać nie później niż 20 dni przed wyjazdem. Po tym terminie nawet załamanie na rynku walut obciąża organizatora wyjazdu.

Jeśli wycieczka okaże się mimo wszystko zbyt droga, biuro traktuje wycofanie się klienta jako odstąpienie od umowy i zatrzymuje znaczną część wpłaconej sumy.


Inne wpisy z danej kategorii: Informacje praktyczne

RSSKomentarze (0)

Trackback URL