Kraków wizytówką Polski?

Ponad połowa Polaków uważa Kraków za wizytówkę naszego kraju, miejsce które warto odwiedzić by uznać Polskę za kraj interesujący, którym można się pochwalić – wynika z ogólnopolskiego badania przeprowadzonego przez CBOS.

{mosgoogle}
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez CBOS, 56 proc. Polaków
uważa, że miejscem, które powinien zobaczyć obcokrajowiec, aby uznać
Polskę za kraj interesujący, a więc takie, którym Polacy mogą się
pochwalić jest Kraków. Tylko 10 proc. badanych uznało za narodową
wizytówkę Morze Bałtyckie. Jeszcze słabiej wypadło poczucie dumy z
Wrocławia (8 proc.), Trójmiasta (3 proc.) i miejsc kultu religijnego (2
proc.).

W 2009 roku Kraków został również niekwestionowanym liderem rankingu
najbardziej magnetycznych polskich miast przygotowanym przez
międzynarodową agencję Young & Rubicam, w którym został uznany za
miasto o najbardziej interesującym dziedzictwie historycznym, najlepszym
komforcie życia w Polsce i najbardziej atrakcyjne turystycznie.

W 2008 roku w rankingu czytelników brytyjskich dzienników Guardian i
Observer został sklasyfikowany na drugim miejscu spośród najciekawszych
turystycznie miast na świecie.

Poprzez dzisiejsze działania miasto umiejętnie łączy nowoczesne
rozwiązania z bezcennym kapitałem, jakim jest dziedzictwo historyczne i
tradycja. Pozycja lidera zobowiązuje. Naszym celem powinno być teraz
konsekwentne umacnianie i budowanie pozycji Krakowa – najmocniejszej
polskiej marki – na mapie europejskiej i światowej – mówi Monika
Piątkowska, Pełnomocnik Prezydenta Krakowa ds. Marki Miasta.

Siedem lat temu podczas badania TN OBOP na pytanie o najbardziej
atrakcyjne polskie miasto, które mogłoby stad się wizytówką naszego
kraju w świecie, Kraków wskazało 44 proc. Polaków. Jak widać, dzisiaj
liczba ta jest o ponad 10 proc. wyższa. To pokazuje, że Kraków ma dobrą
reputację i pozytywny wizerunek, czyli podstawowe składniki silnej
marki. Ma również dobrą pozycję w rankingach europejskich, ale walka
konkurencyjna na tej arenie będzie wymagać precyzyjnych działań
marketingowych, głównie wizerunkowych – ocenia Jerzy Jurczyński
specjalista public relations.

Pod koniec marca br. stolica Małopolski zainaugurowała projekt „Kraków –
Miasto Mistrzów”, którego celem jest promocja Krakowa na arenie
międzynarodowej we współpracy z Krakowianami osiągającymi najwyższe
światowe sukcesy w dyscyplinie sportu, kultury i nauki. Jednymi z
pierwszych ambasadorów marki Krakowa w ramach tego projektu mają być
m.in. czołowe polskie tenisistki siostry Agnieszka i Urszula Radwańskie.

źródło: podroze.onet.pl


Inne wpisy z danej kategorii: Aktualności

RSSKomentarze (0)

Trackback URL