Kraków jedną z najlepszych polskich marek!

Znawcy z branży spróbowali wycenić markę Krakowa. Wyszło im 50 mld złotych. To dużo. W ubiegłym roku, w badaniach firmy GoodBrand&Company okazało się, że najlepszą narodową marką jest Kościół katolicki, a po nim – Kraków. Był najlepszy wśród polskich miast. Skoro tak, to dlaczego Kraków w Europie Zachodniej kojarzy się głównie z tanim alkoholem i zabawą?


Eksperci GoodBrand&Company zapytali grupę trzech tysięcy
respondentów o to, jak oceniają marki największych polskich miast.
M.in. czy są one postrzegane jako etyczne, czy dbają o mieszkańców,
spełniają zobowiązania wobec społeczeństwa. Kraków był najlepszy, ale
Wrocław znalazł się tuż za nim.

Jak przyznają eksperci, my mamy lepszą markę. – Wrocławianie jednak
lepiej ją budują (mają lepszy branding) – mówi Mirosław Boruc, prezes
Instytutu Marki Polskiej. – Wrocław bardzo dynamicznie ruszył, by ją
zbudować. Jest przecież na dorobku – to młode miasto, któremu trochę
brak tożsamości – dodaje. Brak, bo ludność wymieniła się po wojnie w
100 proc.

Boruc przyznaje, że Kraków jest na razie nie do pobicia, jeśli chodzi o
markę. – Może ją tylko zepsuć. A przyciąganie Anglików na tanie piwo
jest właśnie psuciem i wielkim błędem – podkreśla szef IMP.
Podobnie sądzi Grzegorz Kiszluk, redaktor magazynu Brief.

- Krakowowi po prostu nie przystoją tego rodzaju kampanie – mówi. – Nie
ma on prawdziwej strategii promocji, podejmował jedynie kilka
chaotycznych prób, np. reklama w stacji CNN, ale nie było to wpisane w
żaden plan – podkreśla Kiszluk. Dodaje jednak, że powołanie
pełnomocnika prezydenta ds. marki Krakowa jest krokiem w dobrą stronę.
To pierwszy w Polsce tego typu urzędnik.

źródło: turystyka.wp.pl


Inne wpisy z danej kategorii: Aktualności

RSSKomentarze (0)

Trackback URL